CRUÏLLA

Aquest cap de setmana (fa uns quants caps de setmana, que vaig amb retard amb els posts) vaig anar al Festival Cruïlla BCN 2010. És indubtable que el reclam era Ben Harper, però em van sorprendre molt gratament tota una sèrie de grups que no coneixia i d’altres que coneixia però que no els havia vist mai en directe. Anem a fer la “clicia-crònica”.

Divendres 16:

  • XAVIER RUDD:  http://www.myspace.com/xavierrudd
    Va ser el primer artista que vam veure en arribar al festival. Ja l’havia escoltat abans gràcies a lastfm i em feia gràcia veure’l en directe. Va ser ideal per començar el festival amb un bon rotllo!

  • VINICIO CAPOSSELA: http://www.viniciocapossela.it/
    D’on ha sortit aquest paio???!!! 😀 Quan vam arribar, el primer que vam veure (i escoltar) eren petards i un home sobre unes xanques entre el públic.
    A l’escenari un paio cantava amb un esquelet penjant del cos mentre un home amb màscara de lluita americana llençava petards.


Després, l’home de la màscara li va col·locar al home de les xanques una camisa de força i van sortir entre el públic. Van treure a una noia a ballar i nosaltres vam passar entre les xanques. No sabia si estava a un circ o a un concert 🙂 Va ser una sorpresa entretinguda!

  • LOVE OF LESBIAN: http://www.myspace.com/loveoflesbian
    He de reconèixer que al principi els hi tenia una mica de mania a LOL, però sense cap tipus de raó. Ni els havia escoltat, però em semblaven un de molts altres grups de “modernitos” i em feia pal començar-los a escoltar. Però quan vaig escoltar-los me’n vaig enamorar. I després d’aquest concert, sempre tindré un record molt especial (i no només per les cançons) ^^

  • BEN HARPER: http://www.benharper.com/
    Què puc dir de Ben Harper? Quan vaig assabentar-me que venia en concert no vaig dubtar ni un segon en comprar l’entrada. Tenia moltes ganes de veure’l en directe i no em va decepcionar gens, peazo concert que va fer. És un MÚSIC en majúscules i no hi ha més que parlar. La llista de temes que va tocar el podeu veure aquí, i només dir (ara vaig a ser una mica quejica) que em van mancar Sexual Healing i Under Pressure. Bé, i Alone m’hagués encantat escoltar-la en directe, però amb la quantitat de temes que té, és impossible que els toqui tots en els concerts! Dos dels temes que més em van emocionar van ser Amen Omen i Burn One Down. Podeu escoltar-les gairebé totes en aquesta meravellosa llista d’Spotify ^^
    I, sí, poso una foto moguda perquè sí 😉

  • THE WAILERS: http://www.wailers.com/band
    Anava a dir  “després de Ben Harper vam anar a veure a The Wailers” però lo correcte seria dir que vam “escoltar-los” em comptes de “veure’ls” perquè va ser impossible arribar a l’escenari de la gentada que hi havia. Vam preferir asseure’ns a la gespa i escoltar-los i la veritat és que sonaven molt bé!
  • JON ALLEN: http://www.jon-allen.co.uk/
    Actuava a l’escenari “petit” (l’escenari Sol) i vam poder estar estirats a la gespa (artificial) tranquilets durant una estona. Abans de cruïlla no el coneixia, el vaig descobrir gràcies al festival i ja el vaig marcar com un dels que volia veure. Em quedaré amb la cançó Friends

  • MACACO: http://www.macaco.es/
    Hi ha alguna cançó que m’agrada de Macaco del disc Ingravitto, que és l’únic que he escoltat. Vam veure’l desde les grades i la veritat és que em va deixar freda. Una mica massa de “Bonitis”…de Bono d’U2, o sigui, que s’enrotllava a xerrar i a fer manifestos, però bé, és el paper que ven.
  • PONY BRAVO: http://www.myspace.com/ponybravo
    Vam escoltar un parell de cançons i cap a casa, que a mi el dia següent em quedava molt festival, encara que sabia que, tot i que músicalment potser m’agradaria més, en altres sentits em faltaria una coseta especial ^^

Dissabte 17:

  • CHARLIE WINSTON: http://www.charliewinston.com/
    No tinc prous adjectius per qualificar-lo!!!! Increïble, fantàstic, espectacular… bé, sembla que algun si que en tinc 🙂 Era un altre que no coneixia abans del festival i quan el vaig escoltar per saber si el voldria veure o no, va ser immediat: Volia veure a aquest tros d’artista!!!! Em van enamorar les seves cançons, la seva veu. Però per si no n’hi havia prou, en directe va acabar d’enamorar. A part de cantar molt i molt bé, transmetia una energia al públic increïble. Va baixar 2 cops de l’escenari: primer ell sol i es va a posar a cantar i ballar entre el públic My life as a duck i després va baixar tota la banda per fer un final de concert increïble. El vídeo el teniu aquí però us aconsello que el mireu pero no l’escolteu (la so que grava la Legend és horrible). Total que em declaro la seva fan nº 2 (deixo el nº 1 a la noia que tenia al costat que se li va escapar algun cop “qué culito” :D)
    Una altra anècdota del concert va ser que portava l’etiqueta de compra de la camisa penjant, jo fins i tot vaig arribar a pensar que era expressament. Va estar cantant unes 3 o 4 cançons així, fins que un del seu equip li va dir. Es va a posar a riure i va dir que s’havia comprat la camisa aquell matí a Barcelona 😀

  • ELI “PAPERBOY” REED: http://www.elipaperboyreed.com/
    Buffff, un altre blanc amb veu de negre. Aquesta barreja de Sam Cooke i James Brown em va sorprendre molt gratament també. Un concert ple d’energia i bon soul. Estaré atenta per si torna a venir en concert perquè m’agradaria tornar-lo a veure. Ara mateix mentre estic escrivint aquesta part del post me l’he posat a l’Spotify i se me’n van els peus. A destacar el bateria que, a part d’estar rient durant tot el concert, després va estar buscant un boli per signar una baqueta que havia recollit una noia del públic.

  • MUCHACHITO BOMBO INFIERNO:
    http://www.muchachitobomboinfierno.com/
    Aquesta vegada els volia veure a primera filera, a risc de morir xafada! Així que només que va acabar Eli Paperboy (que les darreres cançons les havia vist des de la grada per agafar forces per Muchachito) vaig col·locar-me just a la tanca. Era la tercera vegada que els veia en directe (a l’Apolo el 13 d’Agost del 2009, a la presentació del 3er disc a Razz aquest 30 d’Abril i ara) i ha estat en el concert en el que més he gaudit. Vaig poder saltar, cantar i ballar com a mi m’agrada. I ells, incombustibles, com sempre! A destacar les tres versions que va fer seguides de La quiero a morir i de Palabras para Julia + Mala vida

I aquí va acabar el meu festival tot i que la música continuava (Alpha Blondy, Terrakota,, etc) però jo ja estava destrossada com sempre després d’un concert de Muachachito 🙂 M’hagués agradat quedar-me per escoltar la versió dels Alpha Blondy del I wish YOU were here perquè és el que vaig estar pensant tot el dissabte ^^

Si hagués de fer un resum podria dir que em quedo amb Love of Lesbian, Ben Harper, Charlie Winston, Eli Paperboy i Muchachito però sobretot em quedo amb la companyia del divendres ^^ (dissabte no va ser igual sense això)


Love Of Lesbian al Dolorock 09

Badum badam badum badan, bau bau bau bau yeee
Badum badam badum badan, bau bau bau bau bau
Badum badam badum badan, bau bau bau bau yeee
Badum badam badum badan, bau bau bau bau bau

No serás capaz de odiarme
si lo he empeorado más
que bajen tus labios y me callen
Si no, empezaremos a silbar

3 comentarios

Archivado bajo conciertos, música, vida

3 Respuestas a “CRUÏLLA

  1. Sembla ser que t’ho vas passar molt bé 🙂
    I no puc fer res més que estar d’acord amb tu respecte tot el que comentes del divendres 😀

  2. Pingback: ADIÓS 2010…HOLA 2011 | Un blog sin imaginación.

Responder

