GALETES D’OLIVADA

Doncs com vaig dir en el meu anterior post, tinc la intenció de fer algunes receptes, senzilles, això sí. A veure quan dura aquesta intenció…

Primer, dir que no m’agrada cuinar. I, sobretot, una de les coses que no m’agrada és quan busques una recepta i n’apareixen 10! Que si amb ou, que si sense, que si amb nata, que si sense…bufffff! Doncs apa, quan busqueu una recepta de les que publiqui jo, us trobareu 10+1, que al final acabo fent un mix de totes.

I segon, no sé fer fotos, així que potser les fotos que posi en les entrades faran que els menjars semblin encara pitjors del que han sortit (i si no, sempre puc donar aquesta excusa: “-Uis, quina mala pinta té” -Naaah, és la foto que no ha sortit bé” :P)

Doncs comencem: Avui us presento “OLIVADA NEGRE I VERDA I GALETETES D’IDEM” o alguna cosa semblant.

Ingredients:

-200 gr olives negres (un pot). Si no sou tontos o despistats com jo, les comprareu sense os. Sí, per no mirar, les vaig comprar amb os i em vaig estar una bona estona tallant olives. I si a sobre no teniu el cap on l’heu de tenir i us cau algun os dins el got de la batedora…bé, no us dic més. Només dir que em vaig trobar una sense os i quasi me la menjo a petons, bé, no, literalment me la vaig menjar 😛
– 3 anxoves
– 2 cullerades de tàperes
– Oli verge d’oliva (a ull)
– Farigola, romaní, orenga… (opcional)

Elaboració:

Posar tots els ingredients al got de la batedora.  Donar-li al botonet de la batedora i ja està 😛 Bé, incorporeu poc oli i aneu afegint més fins que tingui la textura adequada (així ja sembla que estigui explicant una recepta, no?). A mi em va sortir una cosa així:

I com que em va semblar tan fàcil, se’m va ocórrer una idea: perquè no fer-ne d’olives verdes? és més, perquè no fer-ne d’olives verdes farcides d’anxoves, així m’estalvio de posar-n’hi? Muahahahahaha. I dit i fet: un pot olives farcides d’anxoves, 2 cullerades de tàperes, oli i herbes aromàtiques i voilà:

I aquí no acaba la cosa. Amb el que va sobrar, el dia següent vaig fer galetes salades d’olivada:

Ingredients:

– Un paquet de pasta de full.
– Olivada.
– 1 ou.

Elaboració:

Dividim la pasta de full en dos. Agafem una de les parts i untem la meitat amb olivada negre. Dobleguem per la meitat i tallem rectangles d’1 cm més o menys. Fem el mateix amb l’altre part de la pasta de full, però amb olivada verda (jo vaig tallar aquestes en quadrats). Pintem amb ou i ho posem al forn uns 20 min. o fins que veiem que la pasta de full està feta. Deixem refredar i ja es poden menjar.

La recepta original de les galetes d’olivada la trobareu aquí

3 comentarios

Archivado bajo comida

3 Respuestas a “GALETES D’OLIVADA

  1. pues a mí no me parece que tengan mala pinta… 😉 y has hecho tú el paté de olivas!!! La próxima vez la receta te la copio yo 🙂

    • Mònica

      Gracias, Alicia!! Pues tengo más recetas tuyas listas para preparar un día de estos.
      Me encanta tu blog, las recetas son muy fáciles y las fotos increíbles. Gracias!!!!

  2. Doncs si, tens raó la pinta de les fotos no ajuda 😀

Responder

